Produkter fra året som Blomstredekoratør

2010

søndag 17. januar 2010

Dekorativ dekorasjon!

¤Hvordan har jeg oppnådd god og harmonisk helhet i produkte mitt?

Den måten jeg gjore det på hva å sette sammen de blomstene jeg følte passet sammen, som hadde kontraster som ville fremheve hverandre. slik som jeg har gjort i denne dekorasjonen. Jeg prøvde å legge vekt på at blomstene skulle fremheve seg selv og at de skal få være den blomste de er og ha god plass rundt seg. Når jeg laget denne dekorasjonen tenkte jeg ikke på noen spesielle som skulle ha den.

¤Hvilken stil har jeg brukt?

Stilen jeg har brukt til denne dekorasjonen er dekorativ. Det som kjennetegner den dekorative stilen er mye pynt, ikke noen strenge linjer og form, men at det er mye urolig bevegelser. Det kan og gå litt utenom formen. Det kan virke litt mer dramatisk.

¤Hva fungerte?

Det jeg syntes gikk bra, hva at jeg fikk til formen. Og jeg følte at blomstene hva satt sammen på en fine måte og fargene passet godt sammen. Skissene jeg laget ble ikke så langt i fra slik dekorasjonen min ble. Proposjonene på denne dekorasjonen følte jeg ble bra, og at selve dekorasjonen ble en halvkule formet.

¤Hva vil jeg gjøre anderledes til neste gang?

Det er ikke så mye jeg ville ha gjort anderledes til nestegang er øve på å ikke kutte stilkene i et ledd. For da vil det ikke bruke så mye plass i oasisen.


















Dette er bilde av arebeidstegningen min og utregningen av hva den koster.















Her er det ferdige produkte av dekorasjonen min.
(På noen av bildene er det fargeforkjeller, men det har med kamera og gjøre)















Disse blomsten jeg har brukt:

Rosa roser (Olivia) 33kr
Oransje rose (Gentle) 33kr
Gule Roser (Renate) 30 kr
Limonium 30kr
Lisianthus (Enke) 37kr
Lærbregne (Ledder) 10kr
sallal 10kr
















Total sum: 393kr
















Navn

Antall

Farge

Pris

Roser, Olivia

33kr x 3

Rosa

99kr

Roser, Gentle

33kr x 1

Orange

33kr

Roser, Renate

30kr x 1

Gule

30kr

Limonium

30kr x 2

Lilla

60kr

Lisianthus

37kr x 2

Lilla

74kr

Lærbregne

10kr x 4

Grønn

40kr

Sallal

10kr x 2

Grønn

20kr

Sum:



356kr



1 kommentar:

  1. Fin og oversiktelig blogg du har. Gode forklaringer på det du har gjort i oppgaven:)
    Inger

    SvarSlett